Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Каталог файлів
Урок читання у 1 класі. Опрацювання оповідання " Поспішай, синичко!" (Підготувала: Куліш Н.В.)
[ Викачати з сервера (37.2 Kb) ] | 06.02.2019, 4:28 PM |
УРОК З НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ) У 1 КЛАСІ
ТЕМА. Зіставлення звуків [ж] – [ш]. Опрацювання оповідання «Поспішай, синичко!» ( За Г. Демченко) МЕТА. Закріпити знання учнів про букву «ша» та її звукове значення; зіставити звукове значення [ж] — [ш]; Формувати навички виразного і свідомого читання. Розвивати зв’язне мовлення учнів, поповнювати їхній словниковий запас. Виховувати дбайливе ставлення до природи,бажання допомогти. ОБЛАДНАННЯ. Хліб на рушникові, презентація до уроку , предметні і сюжетні малюнки, таблиці, картки.
ХІД УРОКУ І. Організація класу
Всі почули ви дзвінок – Він покликав на урок, Кожен з вас приготувався, На перерві постарався, Тож і ми часу не гаймо, Урок читання розпочинаймо.
На столі лежить хліб та сіль на рушникові. Біля столу стоять хлопчик та дівчинка в українських костюмах
Хлопчик Гостей дорогих ми вітаємо щиро Стрічаємо хлібом, любов’ю і миром.
Дівчинка З хлібом у нас зустрічають гостей, Хліб на весіллях цвіте в короваї. І кращих немає на світі вістей, Ніж – хліб уродився у рідному краї.
Вчитель. Почесне місце посідає хліб у звичаях та обрядах українців. Будь – яке свято не обходиться без паляниці. Хлібом і сіллю зустрічають дорогих гостей. З хлібом проводжають молодих до шлюбу. Виряджаючи сина в далеку дорогу, мати загортала у рушник шматочок хліба.
Хлопчик. А мене мої батьки так повчають: Їж, сину, хліб і не кидай додолу. А підніми, коли не там лежить. А як сідаєш, сину мій, до столу, То пам’ятай, що хліб – це значить жить. Вчитель. Так, справді, без хліба немає життя, хоч і дістається він хліборобам важкою працею. Навіть зараз, взимку, хлібороби не сидять без діла, ремонтують трактори, комбайни, а на полях проводять снігозатримання, щоб не змерзли озимі сходи без снігу.
Звучить свист вітру, заметіль хуртовин
Чуєте, це снігова королева мандрує, На зиму люту й сувору чаклує. Хурделиці й сильні вітри закликає, Лютий мороз у село запускає!
Померзне озима пшениця на полях. Давайте допоможемо вкрити її пухкенькою ковдрою зі снігу. А допоможуть нам знання, які ми з вами отримали на уроці читання.
ІІ Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми з продовжимо працювати над буквою, з якою познайомились на тому уроці. Будемо читати слова та речення
ІІІ Повторення та закріплення вивченого матеріалу
1.Зіставлення звуків [ж] — [ш]
• Робота над скоромовкою
Вибіг Гришка на доріжку. На доріжці сидить кішка. - Якими звуками насичена ця скоромовка? - Які слова із звуком [ш] ви почули? А з [ж]?
• Зіставлення вимови звуків [ж] — [ш] — Давайте промовимо ці два звуки. Що ви можете сказати? (Язик піднімається до верхнього піднебення.Повітря натрапляє на перешкоду.Звук [ш] вимовляється тільки з шумом, а звук [ж] — з голосом та шумом. Отже, звуки приголосні; [ж] – дзвінкий, а [ш] – глухий). • А навіщо розрізняти ці звуки?
• Гра «Добери слово»
Жаль ( шаль), жати ( шати), жахи ( шахи), жити ( шити)
Жаль - відчуття печалі, засмучення, викликане втратою... Шаль - велика в’язана чи ткана хустка Жати – зрізати біля кореня стебла хлібних та інших трав’янистих рослин\стискати з великою силою. Шати - багате, розкішне святкове вбрання. Жахи - Почуття, стан дуже великого переляку, страху, що охоплює кого-небудь. Шахи – назва гри Жити – існувати Шити – виконувати дію,шити голкою.
• Гра «Впіймай [ш] Шило, ножиці, журавель, шпак, шишкар, вуж, жаба, вишня, груша, соняшник, жирафа, ромашка, підсніжник, шоколад. Ми виконали перше завдання Снігової королеви і нашу озиму пшеничку вкриває сніжинка.
2. Розчитування А зараз давайте покажемо Сніговій Королеві як ви вже навчилися читати
• Читання складів НІ – НІ – НІ СНІ – СНІ – СНІ КУ – КУ – КУ ШКУ – ШКУ - ШКУ ША – ША – ША РША – РША – РША
• Гра «Буква загубилась» ( Робота в парах) Снігова королева замеласнігом деякі букви, спробуйте їх розчаклувати та прочитати слова: *апка *уба *арф *тани *карпетки • Як назвати одним словом? • Коли ми його вдягаємо? • А які ще речі треба одягнути, йдучи взимку на вулицю? • Навіщо в холодну морозну погоду треба одягати теплі речі? А якщо цього не робити? • Гра «Розсипанки» Снігова королева подула вітром і слова розсипалися, спробуйте їх докупи скласти і прочитати Заников (ковзани) жіли (лижі) часанта (санчата) госнівик (сніговик) жкисні (сніжки) - Що спільного в цих словах? - Як ви розважаєтесь взимку? - Які правила безпечної поведінки ви знаєте?
- Можна вкрити пшеничку ще однією сніжинкою
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( сніговик)
ІV Робота за букварем ( с. 110)
Звучить писк синички
1. Мотивація навчальної діяльності — Хтось до нас звертається… (Учні прислухаються до співу си¬нички.) Так, це пташки озиваються. Вони ховаються у лісі, який поряд з полем озимої пшениці! Давайте їх послухаємо
1-ша С и н и ч к а Я пташка невеличка, У мене білі щічки, Сірі лапки й чорна шапка, Фартушок жовтенький. Люблю їсти з годівнички, Звуть мене... (синичка.)
2-га С и н и ч к а Живу я в лісі цьому вже чимало. Та нас, пташок, люта зима спіткала! І ми вимушені їжу шукати, Щоб від голоду не помирати. Синиці живуть в Україні цілий рік, хоча дехто думає, що вони прилітають до нас тільки зимою. Весною і влітку вони живуть в лісах, де багато їжі і тримаються подалі від людей. Синиця дуже рухлива: з ранку до вечора перелітає вона з дерева на дерево, з куща на кущ. Це вона видивляється і знищує жуків, комарів, мух та інших шкідливих комах, їх личинки та лялечки. Взимку синицям живеться нелегко. Від голоду й холоду вони потерпають більше ніж інші птахи. Вчені підрахували, що із 10 синиць до весни доживає лише 2, інші гинуть.
— Діти, а ми зможемо допомогти пташкам лісу? Як?
Та от біда — зерна ж у нас нема! Снігова королева допоможе зерно дістати. Вам потрібно за двома синичками прослідкувати й дізнатися — куди й чому вони поспішають? Давайте ви посидете тихенько і послухаєте, про що вони говорять.
Робота над текстом: «Поспішай, синичко!»
• Слухання (сприйняття) тексту — Де зустрілися синички? (У лісі) — Про що спитала перша синичка? (Чи снідала друга синичка?) — Що відповіла друга синичка? (Що вона не снідала, що шукає хоч якусь комашку в корі.) — Що порадила перша синичка? (Щоб друга синичка летіла до школи, де у саду є годівнички.) — Що є у годівничках? (Там є пшоно, шматочки сала, ягоди шипшини та горобини.) — Чому друга синичка порадила поспішати першій?
• Читання пірамідок слів, надрукованих на дошці
— Настав час розвішати наші годівнички
О сь ші сть пшо но тіль ки знай ду яго ди спи тала шип шини ко машку шви денько пос пішай годі вничок
А ми озимі сходи накриємо ще однією сніжинкою • Самостійне читання тексту А тепер залишилося скликати пташок до годівничок. Але Снігова королева заморозила їх, і тепер вони сидять у Букварі на сторінці 110. Вони дуже хочуть на волю, та немає в них сил вибратися. І лише ви, дітки, зможете їм допомогти. А для цього потрібно так старанно працювати над текстом. Якщо вам це вдасться — синички будуть вільні! Перше завдання – прочитати текст, знайти слова, які вам не зрозумілі.
• Читання ланцюжком Друге завдання – прочитати текст вголос «ланцюжком»
Фізкультхвилинка
• Вибіркове читання - Де зустрілися дві синички? - Про що спитала перша синичка? Зачитайте з інтонацією. - Що шукала друга синичка? Як слід прочитати це речення? (Із сумом) - Куди направила її друга синичка? - Прочитати питальні речення. ( окличні) - Відшукайте відповідь на питання «Що було в годівничках?». - • Читання в особах
Між ким іде розмова у цьому тексті? (Між двома синичками). — Як називається розмова між двома особами? (Діалог) — Які дійові особи у цьому тексті? (Дві синички і автор) — Скільки учнів мають читати текст? (Троє учнів)
• ( Додатково) Гра «Рибалки»( найбільше та найменше слово знайти) Зустрілися, годівничок, В, ж, у, і Гра «Курчатка» ( слова з Ш)
• Відео про синичок
Радіють синички, а Снігова королева дозволяє вкрити наше поле ще однією сніжинкою
VII. Гра «Збери прислів’я, приказки»
Там, де, комашок, багато, пташок, нема. (Де багато пташок, там нема комашок.) — А чому це так? (Одна синичка за добу з’їдає утричі більше комах, ніж важить сама.) кричить, на, Зранку, синиця, мороз. (Зранку кричить синичка — на мороз.)
в, синичка, ніж, Краще, руках, небі, журавель, у. (Краще синичка в руках, ніж журавель у небі.) - Вкриємо поле ще однією сніжинкою
VIIІ Підсумок уроку - Ось і закінчується наш урок - Над якою буквою ми сьогодні працювали? Який звук позначає ця буква? Які слова з буквою Ш ви запам’ятали? - Чи сподобався урок? Що здалося вам цікавим? - Сніговій королеві теж урок дуже сподобався. І щоб озимі сходи не змерзли, вкрийте їх сніжинками, які лежать у вас на партах.
|
Категорія: Учительська | Додав: 15je61119 |
Переглядів: 254 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0 |
|
|