Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
Бутівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [3]
Учительська [60]
Кабінет директора [19]
Виховна робота [20]
Методична робота [5]
Батьківський куточок [1]
Шкільний рюкзак [5]
Соц.-психологічна служба [19]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів



Урок читання у 1 класі. Опрацювання оповідання " Поспішай, синичко!" (Підготувала: Куліш Н.В.)
[ Викачати з сервера (37.2 Kb) ]06.02.2019, 4:28 PM
УРОК З НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ) У 1 КЛАСІ

ТЕМА. Зіставлення звуків [ж] – [ш]. Опрацювання оповідання «Поспішай, синичко!» ( За Г. Демченко)
МЕТА. Закріпити знання учнів про букву «ша» та її звукове значення; зіставити звукове значення [ж] — [ш]; Формувати навички виразного і свідомого читання. Розвивати зв’язне мовлення учнів, поповнювати їхній словниковий запас. Виховувати дбайливе ставлення до природи,бажання допомогти.
ОБЛАДНАННЯ. Хліб на рушникові, презентація до уроку , предметні і сюжетні малюнки, таблиці, картки.

ХІД УРОКУ
І. Організація класу

Всі почули ви дзвінок –
Він покликав на урок,
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався,
Тож і ми часу не гаймо,
Урок читання розпочинаймо.

На столі лежить хліб та сіль на рушникові. Біля столу стоять хлопчик та дівчинка в українських костюмах

Хлопчик
Гостей дорогих ми вітаємо щиро
Стрічаємо хлібом, любов’ю і миром.

Дівчинка
З хлібом у нас зустрічають гостей,
Хліб на весіллях цвіте в короваї.
І кращих немає на світі вістей,
Ніж – хліб уродився у рідному краї.

Вчитель.
Почесне місце посідає хліб у звичаях та обрядах українців. Будь – яке свято не обходиться без паляниці. Хлібом і сіллю зустрічають дорогих гостей. З хлібом проводжають молодих до шлюбу. Виряджаючи сина в далеку дорогу, мати загортала у рушник шматочок хліба.

Хлопчик.
А мене мої батьки так повчають:
Їж, сину, хліб і не кидай додолу.
А підніми, коли не там лежить.
А як сідаєш, сину мій, до столу,
То пам’ятай, що хліб – це значить жить.

Вчитель.
Так, справді, без хліба немає життя, хоч і дістається він хліборобам важкою працею. Навіть зараз, взимку, хлібороби не сидять без діла, ремонтують трактори, комбайни, а на полях проводять снігозатримання, щоб не змерзли озимі сходи без снігу.

Звучить свист вітру, заметіль хуртовин

Чуєте, це снігова королева мандрує,
На зиму люту й сувору чаклує.
Хурделиці й сильні вітри закликає,
Лютий мороз у село запускає!

Померзне озима пшениця на полях. Давайте допоможемо вкрити її пухкенькою ковдрою зі снігу. А допоможуть нам знання, які ми з вами отримали на уроці читання.

ІІ Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні на уроці ми з продовжимо працювати над буквою, з якою познайомились на тому уроці. Будемо читати слова та речення

ІІІ Повторення та закріплення вивченого матеріалу

1.Зіставлення звуків [ж] — [ш]

• Робота над скоромовкою

Вибіг Гришка на доріжку.
На доріжці сидить кішка.
- Якими звуками насичена ця скоромовка?
- Які слова із звуком [ш] ви почули? А з [ж]?

• Зіставлення вимови звуків [ж] — [ш]
— Давайте промовимо ці два звуки. Що ви можете сказати?
(Язик піднімається до верхнього піднебення.Повітря натрапляє на перешкоду.Звук [ш] вимовляється тільки з шумом, а звук [ж] — з голосом та шумом. Отже, звуки приголосні; [ж] – дзвінкий, а [ш] – глухий).
• А навіщо розрізняти ці звуки?

• Гра «Добери слово»

Жаль ( шаль), жати ( шати), жахи ( шахи), жити ( шити)

Жаль - відчуття печалі, засмучення, викликане втратою...
Шаль - велика в’язана чи ткана хустка
Жати – зрізати біля кореня стебла хлібних та інших трав’янистих рослин\стискати з великою силою.
Шати - багате, розкішне святкове вбрання.
Жахи - Почуття, стан дуже великого переляку, страху, що охоплює кого-небудь.
Шахи – назва гри
Жити – існувати
Шити – виконувати дію,шити голкою.

• Гра «Впіймай [ш]
Шило, ножиці, журавель, шпак, шишкар, вуж, жаба, вишня, груша, соняшник, жирафа, ромашка, підсніжник, шоколад.
Ми виконали перше завдання Снігової королеви і нашу озиму пшеничку вкриває сніжинка.

2. Розчитування
А зараз давайте покажемо Сніговій Королеві як ви вже навчилися читати

• Читання складів
НІ – НІ – НІ
СНІ – СНІ – СНІ
КУ – КУ – КУ
ШКУ – ШКУ - ШКУ
ША – ША – ША
РША – РША – РША

• Гра «Буква загубилась» ( Робота в парах)
Снігова королева замеласнігом деякі букви, спробуйте їх розчаклувати та прочитати слова:
*апка
*уба
*арф
*тани
*карпетки
• Як назвати одним словом?
• Коли ми його вдягаємо?
• А які ще речі треба одягнути, йдучи взимку на вулицю?
• Навіщо в холодну морозну погоду треба одягати теплі речі? А якщо цього не робити?

• Гра «Розсипанки»
Снігова королева подула вітром і слова розсипалися, спробуйте їх докупи скласти і прочитати
Заников (ковзани)
жіли (лижі)
часанта (санчата)
госнівик (сніговик)
жкисні (сніжки)
- Що спільного в цих словах?
- Як ви розважаєтесь взимку?
- Які правила безпечної поведінки ви знаєте?

- Можна вкрити пшеничку ще однією сніжинкою

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( сніговик)

ІV Робота за букварем ( с. 110)

Звучить писк синички

1. Мотивація навчальної діяльності
— Хтось до нас звертається… (Учні прислухаються до співу си¬нички.)
Так, це пташки озиваються. Вони ховаються у лісі, який поряд з полем озимої пшениці!
Давайте їх послухаємо

1-ша С и н и ч к а Я пташка невеличка,
У мене білі щічки,
Сірі лапки й чорна шапка,
Фартушок жовтенький.
Люблю їсти з годівнички,
Звуть мене... (синичка.)

2-га С и н и ч к а Живу я в лісі цьому вже чимало.
Та нас, пташок, люта зима спіткала!
І ми вимушені їжу шукати,
Щоб від голоду не помирати.

Синиці живуть в Україні цілий рік, хоча дехто думає, що вони прилітають до нас тільки зимою. Весною і влітку вони живуть в лісах, де багато їжі і тримаються подалі від людей. Синиця дуже рухлива: з ранку до вечора перелітає вона з дерева на дерево, з куща на кущ. Це вона видивляється і знищує жуків, комарів, мух та інших шкідливих комах, їх личинки та лялечки. Взимку синицям живеться нелегко. Від голоду й холоду вони потерпають більше ніж інші птахи. Вчені підрахували, що із 10 синиць до весни доживає лише 2, інші гинуть.

— Діти, а ми зможемо допомогти пташкам лісу? Як?

Та от біда — зерна ж у нас нема! Снігова королева допоможе зерно дістати. Вам потрібно за двома синичками прослідкувати й дізнатися — куди й чому вони поспішають? Давайте ви посидете тихенько і послухаєте, про що вони говорять.

Робота над текстом: «Поспішай, синичко!»

• Слухання (сприйняття) тексту
— Де зустрілися синички? (У лісі)
— Про що спитала перша синичка? (Чи снідала друга синичка?)
— Що відповіла друга синичка? (Що вона не снідала, що шукає хоч якусь комашку в корі.)
— Що порадила перша синичка? (Щоб друга синичка летіла до школи, де у саду є годівнички.)
— Що є у годівничках? (Там є пшоно, шматочки сала, ягоди шипшини та горобини.) — Чому друга синичка порадила поспішати першій?

• Читання пірамідок слів, надрукованих на дошці

— Настав час розвішати наші годівнички

О сь ші сть
пшо но тіль ки
знай ду яго ди
спи тала шип шини
ко машку шви денько
пос пішай годі вничок

А ми озимі сходи накриємо ще однією сніжинкою

• Самостійне читання тексту
А тепер залишилося скликати пташок до годівничок. Але Снігова королева заморозила їх, і тепер вони сидять у Букварі на сторінці 110. Вони дуже хочуть на волю, та немає в них сил вибратися. І лише ви, дітки, зможете їм допомогти. А для цього потрібно так старанно працювати над текстом. Якщо вам це вдасться — синички будуть вільні!
Перше завдання – прочитати текст, знайти слова, які вам не зрозумілі.

• Читання ланцюжком
Друге завдання – прочитати текст вголос «ланцюжком»

Фізкультхвилинка

• Вибіркове читання
- Де зустрілися дві синички?
- Про що спитала перша синичка? Зачитайте з інтонацією.
- Що шукала друга синичка? Як слід прочитати це речення?
(Із сумом)
- Куди направила її друга синичка?
- Прочитати питальні речення. ( окличні)
- Відшукайте відповідь на питання «Що було в годівничках?».
-
• Читання в особах

Між ким іде розмова у цьому тексті? (Між двома синичками).
— Як називається розмова між двома особами? (Діалог)
— Які дійові особи у цьому тексті? (Дві синички і автор)
— Скільки учнів мають читати текст? (Троє учнів)

• ( Додатково) Гра «Рибалки»( найбільше та найменше слово знайти)
Зустрілися, годівничок,
В, ж, у, і
Гра «Курчатка» ( слова з Ш)

• Відео про синичок

Радіють синички, а Снігова королева дозволяє вкрити наше поле ще однією сніжинкою

VII. Гра «Збери прислів’я, приказки»

Там, де, комашок, багато, пташок, нема.
(Де багато пташок, там нема комашок.)
— А чому це так? (Одна синичка за добу з’їдає утричі більше
комах, ніж важить сама.)
кричить, на, Зранку, синиця, мороз.
(Зранку кричить синичка — на мороз.)

в, синичка, ніж, Краще, руках, небі, журавель, у.
(Краще синичка в руках, ніж журавель у небі.)
- Вкриємо поле ще однією сніжинкою

VIIІ Підсумок уроку
- Ось і закінчується наш урок
- Над якою буквою ми сьогодні працювали? Який звук позначає ця буква? Які слова з буквою Ш ви запам’ятали?
- Чи сподобався урок? Що здалося вам цікавим?
- Сніговій королеві теж урок дуже сподобався. І щоб озимі сходи не змерзли, вкрийте їх сніжинками, які лежать у вас на партах.
Категорія: Учительська | Додав: 15je61119
Переглядів: 79 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук